Agenții economici autohtoni participă la un seminar dedicat procedurilor de import/ export

DSC_1701

Joi, 18 aprilie 2019, la Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) se desfășoară seminarul aplicativ-practic privind legislația și procedurile vamale la export și import

În discursul de deschidere a seminarului, Președintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, Sergiu Harea, a menționat că CCI a RM continuă să susțină companiile autohtone în desfășurarea operațiunilor de comerț internațional. Astfel, în cadrul ”Academiei Exportatorilor” a CCI a RM  sunt organizate seminare privind legislația vamală și procedurile de import/export.

La eveniment participă declaranți vamali, manageri de vânzări şi logistică, jurişti, activitatea cărora prevede gestionarea operațiunilor de import/export, care vor beneficia de informații utile pentru a simplifica procesul de comerț internațional, reduceri de timp și bani pentru a se conforma la reglementările vamale.

Principalele subiecte prezentate în cadrul seminarului de către Natalia CALENIC, Vicepreședinte al CCI a RM și șef al Departamentului relații cu membrii și suport în afaceri, sunt: Codul Vamal și actele normative în domeniu; Rolul și responsabilitatea Brokerilor vamali; Proceduri vamale în cadrul Acordului de Asociere cu UE și zone de comerț liber; Regimuri vamale; Drepturi de import și export; TARIM/Tarif vamal integrat al RM; Cote la import și export; Originea mărfurilor; și simplificarea procedurii de declarare a originii; Procedura de declarare a mărfurilor și documente necesare vămuirii; Declarare electronica; Proceduri simplificate de vămuire; Agent economic autorizat: AEO, etc.

Notă: ”Academia Exportatorului” reprezintă o platformă de traininguri specializate și servicii de consultanță oferite exportatorilor cu experiență, cât și companiilor care doresc să își extindă activitatea pe noi piețe. Academia a fost lansată în anul 2018, fiind marcă înregistrată a Camerei de Comerț și Industrie.

”Academia Exportatorului” oferă companiilor autohtone ce vor să își extindă afacerile peste hotare, servicii, precum: consultanță pentru găsirea de cumpăratori externi de produse și servicii; identificarea de parteneri de afaceri în străinătate; facilitarea participării companiilor autohtone la expoziții internaționale și implicit a accesului acestora la contracte și afaceri în străinătate; organizarea de deplasări și întâlniri cu parteneri externi; oferirea informațiilor antreprenorilor despre anumite privilegii; soluționarea litigiilor în comerțul internațional prin arbitraj și mediere; conectarea la rețele comerciale etc.

Grupul țintă al academiei sunt:

  • Companii care doresc să exporte;
  • Companii cu experiență de până la doi ani în domeniul comerțului exterior;
  • Companii cu experiență de peste doi ani în domeniul comerțului exterior;
  • Brokeri vamali;

Obiectivele ”Academiei Exportatorului”:

  • Penetrarea și cucerirea de noi piețe de desfacere de către companiile autohtone;
  • Accelerarea implementării proiectelor privind comerțul exterior prin crearea unui efect de pârghie;
  • Acordarea asistenței agenților economici pentru îmbunătățirea capacităților, serviciilor și cunoștinților privind cucerire de noi piețe de desfacere;
  • Identificarea și dezvoltarea relațiilor cu potențiali clienți europeni, cât și alți clienți;
  • Creșterea volumului exportului.”

Distribuie acest articol: