Ziua mondială a drepturilor consumatorilor, 15 martie, oferă o dată în plus, prilejul de a informa consumatorii despre drepturile și posibilitățile pe care le au.
Orice consumator are dreptul la protecţie împotriva riscului de a achiziţiona un produs, un serviciu care ar putea să-i afecteze viaţa, sănătatea, securitatea ori să-i prejudicieze drepturile şi interesele legitime, precum și să fie sigur de repararea prejudiciului, inclusiv moral, cauzat de produsul, serviciul necorespunzător.
În acest scop, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova este aproape de consumator oferindu-i posibilitatea de a efectua expertiza calității și determinarea stării tehnice, de facto, a mărfurilor achiziționate.
Odată cu creșterea complexității produselor fabricate, determinarea calității acestora devine tot mai dificilă. Pentru unele produse, doar expertiza efectuată de către experții CCI a RM, ce dețin abilități și cunoștințe speciale, poate stabili proprietățile adevărate ale acestora, cauzele deteriorării lor întru stabilirea litigiilor apărute, etc.
Astfel, consumatorii pot apela la experții CCI, pentru:
- identificarea defectelor;
- stabilirea cauzelor apariției acestora;
- posibilitatea înlăturării acestora și costurile respective;
- gradul de uzură.
Expertiza calității poate fi aplicată oricăror categorii de mărfuri, fie agricole, industriale, utilaj, echipamente, etc.
De menționat, ca urmare a examinării obiectului litigiului, experții CCI a RM pot oferi o concluzie amplă și obiectivă privind neconformitățile existente.
Certificatele, rapoartele de expertiză și evaluare ale CCI a RM sunt documente oficiale, care reflectă opinia independentă și obiectivă a expertului și sunt recunoscute de către alte instituții publice și private.
CCI a RM și Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieții, colaborează atât în scopul informării, ghidării, cât și protecției consumatorilor. Beneficiarul serviciilor CCI poate fi orice persoană juridică sau fizică, indiferent de domeniul de activitate.